Organisationer som främjar HealthTech.

Några av de större organisationer som främjar HealthTech i Norden stöttar oss i vår resa på olika sätt.
Lean startup-metodik

Accelerator för HealthTech

Regelverk för app

Rådgivare och nätverk

Möjliggör validering

Bidragsgivare

Likasinnade startups

Nordens största HealthTech-hub

1. Hur kom ni på idén?

Allt började med en fråga från en gammal bekant.

NöjdPatient är ett resultat av patienter, läkare, marknadsförare och systemvetare. Appen möter de önskemål som patienter har om att få rätt information i rätt tid, på ett modernt och lättillgängligt sätt.

Har ni någon gång fått frågor från patienter om medicinering, saker att tänka på innan operation eller saker som man bör undvika efter operation? Då har ni mycket hjälp av NöjdPatient. Det är ett komplement till övrig information som ni ger kunder idag – med strävan efter att minimera onödiga komplikationer, telefonsamtal från osäkra patienter och rent av missnöjdhet. Vi vill ge er vårdgivare nöjda patienter, hela vägen.

Vi förändrar hur patienter engagerar sig

2. Hur hjälper appen patienter?

Patienter får rätt information i rätt tid. Du blir påmind om allt som händer före, under och efter ditt ingrepp eller behandling. Det är ett pedagogiskt verktyg som syftar till att informera patienter om allt som berör den valda vårdgivaren och respektive behandling.

Får du rätt information i rätt tid så förebygger du också eventuella komplikationer. Du slipper utsättas för en längre läkningsprocess och du känner dig tryggare i din vård. Patientsäkerheten ökar som resultat av appen – och vårdgivaren effektiviserar sina processer.

3. Vilka är grundarna?

Thomas Johansson och Jacob Remanius.

4. Hur lång tid tar det att bygga en app?

Från ax till limpa.

Det tar cirka 1 månad att specialanpassa den här appen. Det tar ytterligare cirka 2 veckor att anpassa allt innehåll som ni önskar ha med i den.

5. Hur prissätter ni er jämfört med andra?

Vi prissätter oss lägre än vad andra app-byråer och utvecklare gör. Vi tar t.ex. ingen implementationsavgift. Denna nivå brukar utgöra en kostsam engångsavgift som vi själva anser är alldeles för hög många gånger.

Vi gör som vi gör då vi är ett startup i det tidiga stadiet. Det innebär att vi förstår vad våra kunder vill ha och vilken kostnad som är rimlig.

Självklart vill vi även att fler vårdgivare ska kunna ansluta sig, vilket är möjligt med en rättvis prismodell.